Creative.svg

Invasão Illager

De Minecraft Wiki

Lang-pt.gif
A tradução da página está em andamento
Sinta-se livre para ajudar a Minecraft Wiki em Português!
cerca de 25% da tradução está concluída
Invasão Illager
Raid bar.png
Local

Vilas

Drops
Hordas

3-6 na primeira Onda/Aumenta progressivamente

Som
Information icon.svg
Esse recurso é exclusivo para Edição Java, Edição Bedrock e PlayStation 4 Edition.

Uma Invasão (Em inglês, Raid) é um evento do jogo que libera hordas de illagers que nascem nos arredores das vilas quando um jogador com o efeito de Mau Presságio adentra no vilarejo.

Início[editar | editar código-fonte]

Uma raid pode spawnar próximo a vilas (de qualquer bioma ou tamanho) com pelo menos uma cama e um villager. Um jogador com efeito de Mau Presságio irá provocar uma invasão. Esse efeito de status é obtido quando um jogador mata o Capitão Illager - monstro que carrega um Banner em suas costas -, que pode ser encontrado no Posto de Observação ou na Patrulha .

Quanto mais capitães illagers o jogador matar, mais o efeito de Mau Presságio acumula, até atingir o Mau Presságio VI "6" (que é o limite), fazendo com que os membros da invasão tenham a chance de ter ferramentas encantadas.

na Edição Java , Devastadores começam a spawnar na onda 2 (com uma chance de ter Pillagers, Vingadores e invocadores montados em cima deles), [[bruxas] começam a spawnar na onda 3, e Invocadores começam na onda 5. O capitão de patrulha dá 1-5 níveis de Mau Presságio quando é morto na Edição Java . Matar um capitão do posto pilllager sempre dá 1 nível do status negativo. Esses efeitos são acumulativos, para gerar invasões mais difíceis.

na Edição Bedrock , o efeito de mau presságio não acumula matando mais capitães. O número de ondas vária de acordo com a Dificuldade, sendo 3 no fácil, 5 no normal e 7 no difícil, exatamente como na Edição Java . Não há ondas extras. Vingadores começam a partir da onda 2, os Devastadores começam na onda 3, as bruxas começam na onda 4 e os invocadores começam na onda 5.

A invasão[editar | editar código-fonte]

Iniciando[editar | editar código-fonte]

Ao entrar em uma vila com o status "Mau Presságio", o efeito desaparece imediatamente e uma barra denominada "Invasão (Raid)" aparece. Uma vez que a barra termina de carregar, sua carga diminui para cada mob morto, mostrando o número de mobs ainda vivos quando há menos de três restantes. O som de um berrante soa no início de cada onda e durante a invasão, centrada em um illager ou bruxa, e os aldeões também tocam o sino da vila enquanto a barra está sendo carregada. Cada onda subseqüente é maior, com mais Illagers (e bruxas) e mais tipos de Illagers.

Juntando-se[editar | editar código-fonte]

Na Edição Java, os Illagers que não forem gerados por um ataque, exceto as bruxas geradas naturalmente, podem se juntar a uma onda em um ataque e ser contados pelo chefe (por exemplo, se uma patrulha de illager aparecer perto do ataque). Ilusionistas também podem participar do ataque.

na Edição Bedrock, os Illagers não podem participar de Invasões. Se um novo ataque for acionado depois que todas as camas forem destruídas e, em seguida, substituídas, os illagers restantes não serão contados na nova barra de ataque.

Os capitães das Invasões não são utilizados na Edição Bedrock.

  • Eles não são spawnados durantes as invasões, porém seu código existe.

Captains[editar | editar código-fonte]

When a wave captain is killed na Edição Java , other illagers in the raid will try to pick up the banner dropped by the previous leader; the illager that retrieves the banner becomes the new wave captain. A player does not receive the Bad Omen effect when killing the patrol captain within a village. The captain is always a vindicator upon spawning, if possible.

Raid group[editar | editar código-fonte]

When a raid begins, the event spawns mobs 0-1024 blocks away from village. The render distance determines the actual distance, adjusted closer if blocks at the render distance are unsuitable for spawning, such as lava or solid blocks. Raids can spawn in any biome and in any dimension. The mobs spawned will arrive in groups, wave after wave. The following mob groups can appear in each wave.

Java Edition[editar | editar código-fonte]

The number of waves depends on difficulty, with one additional wave if the Bad Omen level is higher than one. There are 3 waves in Easy difficulty, 5 in normal, and 7 in hard. The mobs in each wave follow this table:

Number of mobs in each wave.
Mobs Wave 1 Wave 2 Wave 3 Wave 4 Wave 5 Wave 6 Wave 7
Pillagers [note 1] 4-5 3-4 3-4 4-5 4-5 4-5 2-3
Vindicators [note 1] 0-1 2-3 0-1 1-2 4-5 2-3 5-6
Ravagers 1
Witches [note 2] 0-1 3 0-1 0-1 1-2
Evokers 1 1 2
Pillager riding ravager 1
Vindicator riding ravager 1
Evoker riding ravager 1

In waves 1-3, vindicators wield wooden axes, and in waves 4-5, they wield stone axes. In waves 6 and 7, vindicators wield iron axes, as they do in woodland mansions.

Bedrock Edition[editar | editar código-fonte]

na Edição Bedrock , the number of waves depends on difficulty, regardless of Bad Omen level without any additional waves. There are 3 waves in Easy difficulty, 5 in normal, and 7 in hard.

Number of mobs in each wave.
Pillagers 4 3 3 3 5
Vindicators 2 4 2 6
Ravagers 1 1
Witches 3 1
Evokers 1 1 2
Pillager riding ravager 1 1
Evoker riding ravager 1

Loot[editar | editar código-fonte]

Every mob in a raid drops their own items.

Special Drops

The raid captain drops

In Bedrock Edition, pillagers and vindicators that spawn from raids additionally can drop:

Additionally, depending on difficulty, they have a 65% chance of dropping on easy and normal, while 80% chance of dropping on hard:

Note:

  • Iron equipment from raider drops has 50% chance of being enchanted with random enchantment(s).
  • Iron equipment from raider drops will be badly damaged.
  • These drops are also affected by Looting enchantment.
  • Emerald is both a regular raider drop and an additional raider drop.

Bad Omen[editar | editar código-fonte]

Besides triggering a raid, the Bad Omen status effect's level of the triggering player also affects the raid mechanism. When the Bad Omen level of the raid is higher than one, an additional wave spawns with the same strength as the final wave. With a higher the level of Bad Omen of a raid, the illagers in the raid have a higher chance of being equipped with enchanted weapons or armor. When the raid ends in a victory, the players receive Hero of the Village effect at the same level as the Bad Omen level of the raid.‌[Edição Java apenas]

Ending[editar | editar código-fonte]

na Edição Java if the village being attacked by a raid no longer registers as a village (i.e. all villagers were killed or all beds were destroyed), the raid ends, the Raid bar displays "Raid - Defeat", and all of the illagers celebrate: The evokers and vindicators raise their hands, the pillagers jump up and down, and all of them emit "celebration sounds" including ravagers.

If all illagers are killed in the final wave, any player who has killed an illager in the raid receives the Hero of the Village effect, the villagers shoot off fireworks, and the Raid bar displays "Raid - Victory”.

na Edição Bedrock if all villagers or beds are destroyed in the raids, all players nearby receive the Bad Omen effect again. Raids cannot end naturally if at least one baby villager remains, due to illagers being unable to attack baby villagers and destroy beds.

Villagers[editar | editar código-fonte]

During a raid, villagers emit "sweat particles".‌[Edição Java apenas] Villagers also run inside their houses as if it were to be nighttime or a storm.

Witches[editar | editar código-fonte]

na Edição Java , witches participating in a raid often help other illagers by splashing a regeneration potion or healing. The witches also attack villagers and throw harmful potions at them.

na Edição Bedrock , witches participating in a raid do not heal other illagers, but still attack the player and iron golems.

Mobs[editar | editar código-fonte]

PillagerFace.png Arquivo:VindicatorFace.png Arquivo:EvokerFace.png Arquivo:VexFace.png Arquivo:WitchFace.png RavagerFace.png Arquivo:IllusionerFace.png
Pillager Vindicator Evoker Vex (Spawned by Evoker) Witch Ravager Illusioner (Cannot spawn in raids but existing ones can join waves)

Estruturas NBT[editar | editar código-fonte]

Achievements[editar | editar código-fonte]

Predefinição:Carregar conquistas: Conquista desconhecida. Título da conquista não encontrado na página Conquistas

Advancements[editar | editar código-fonte]

Predefinição:Carregar progressos: Progresso desconhecido. Título de progresso não encontrado na página Progressos

The minecraft:voluntary_exile advancement trigger will be triggered when a raid is initiated; the minecraft:hero_of_the_village advancement trigger will be triggered when a raid ends in the player's victory.

Edição Java
1.1418w47aAdded raids.
18w49aThere are now two waves per Bad Omen level.
Players now have to complete a wave before the next one starts.
The raid boss bar will now slowly fill up when a raid is triggered or when a wave is cleared.
18w50aPatrol captains now give 1–3 bad omen levels when killed. Outpost captains always give 1 only.
Captains can now spawn at outposts.
Ravagers start at wave 2, witches at wave 4, evokers at wave 5.
19w13aPatrol captains now give 1–5 bad omen levels when killed.
Players will now get the Hero of the Village effect after completing raids.
Edição Bedrock
1.11.0beta 1.11.0.1Added raids, available only through experimental gameplay, which is unused at this time and uses a pink boss bar color.
beta 1.11.0.3Raids can now be triggered by the player, making them no longer unused.
A bell ringing sound can now be heard during raids.
beta 1.11.0.4Players will now get the Hero of the Village effect after completing raids.
beta 1.11.0.5Players will now get Bad Omen if a village is no longer registered as a village during a raid.
beta 1.11.0.7A message will now appear when a raid expires after 2-3 in-game days.
Maximum distance of raiding illager spawn from village has been increased from 52 to 1024.

Bugs[editar | editar código-fonte]

Problemas relacionados com "Invasão Illager" são mantidos no rastreador de problemas. Reporte problemas lá.

Veja também[editar | editar código-fonte]

Erro de citação: Existem marcas <ref> para um grupo chamado "note", mas nenhuma marca <references group="note"/> correspondente foi encontrada ou uma marca de fechamento </ref> está faltando