Servidor brasileiro no Discord

Grama

De Minecraft Wiki
(Redirecionado de Grass)
Grama
TallGrass.gif
Tall Grass1
Transparência

Yes

Luminoso

No

Resist. a Explosão

?

Ferramenta

Renovável

Dead Bush:No
Grass:Yes
Fern:No

Empilhável

Yes (64)

Inflamável

Yes

Larga

Ele mesmo

Valor de Dado

dec: 31 hex: 1F bin: 11111

Nome

grama

Grama (geralmente chamada de Grama Alta ou Grama Longa) nasce em Blocos de Grama em certos Biomas. Grama Alta não é um bloco sólido, mas sim uma planta estética que não obstruí o movimento, semelhante à Canas-de-Açúcar, Arbusto Morto e Trigo. Ela ocorre naturalmente e em maiores quantidades do que as plantas anteriores. Farinha de Osso pode ser usado em um bloco de grama para crescer grama alta e ocasionalmente flores nele e nas suas proximidades.

Grama alta tem três variantes (definidas pelo seu valor de dados).

  • Grama (o mais comum)
  • A aparência de uma samambaia triangular (também conhecida como "arbusto vivo")
  • A planta de aparência arbusto mortos que não ocorre naturalmente. (para não ser confundido com o Dead Bush aparecendo em biomas do deserto)

Todas as três variantes possam ocasionalmente cair Sementes quando quebrado; um Hoe não é necessária para produzir sementes a partir deste bloco.

A variante de aparência arbusto morto ocorrência não natural não é a mesma que a Dead Bush. A variante de aparência arbusto morto ocorrência não natural não é a mesma que a Areia, e quando quebrado dropará graveto (1.9). A variante grama alta não é de ocorrência natural e mesmo que ele se parece com um morto de Bush, ele não pode ser colocado na areia, e vai cair sementes como as outras variantes de grama alta.

A água vai destruir qualquer grama alta (bem como vinhas) em seu caminho, para retirar grandes quantidades de grama de uma área basta ter um balde de água e coloca-lo no chão e depois pega-lo novamente, Isto também pode ser utilizado para pegar sementes.

Usos[editar | editar código-fonte]

Colher Grama Alta é a forma principal de obter-se sementes, outra forma seria colher trigo totalmente crescido. Como o trigo dropa muitas sementes, a grama alta fica significativamente menos útil enquanto sua plantação de trigo aumenta.

Usar Bone Meal num bloco de grama irá gerar grama alta e flores nos blocos próximos.

Grama alta sobrevive em iluminação 8 ou maior. Apesar de parecer sobreviver em nível de iluminação 7 ou menor, quando um bloco próximo atualiza próximo a grama alta ela vai quebrar.

Video[editar | editar código-fonte]

Grass/video

History[editar | editar código-fonte]

Beta
1.6 Tall grass was implemented.[1] Seeds used to be produced by tilling grass blocks prior to this update.
1.6.6 Bone Meal can be used to instantly grow Tall Grass on grass blocks.
1.8 Previously, tall grass couldn't be acquired as an item without inventory hacking. Hacked tall grass in your inventory would appear as the base texture for it, and would appear as the "dead shrub" variety when placed on the map. This was changed in Beta 1.8, and now Grass and Ferns can be harvested with Shears.
The triangular-looking fern (also known as "living shrub") was rare, and only found in Swampland and Rain Forest biomes before the 1.8 Adventure Update. After the Adventure Update, since Swamp biomes were redesigned and Rain Forest removed entirely, "living shrubs" no longer generated naturally.
Edição Java
1.0.0 Living shrubs were made available in creative mode and have been renamed Fern.
1.2.1 Ferns re-appeared in Jungle biomes.
12w05a Previously, grass made building difficult because it had to be removed to place blocks in that space. Now, any blocks placed in the same space as grass will replace the grass, similar to snow.

Trivia[editar | editar código-fonte]

  • Tall Grass cannot be directly set on fire from lightning. However, fire from nearby blocks can spread to it. Oddly enough, the top of Tall Grass can be lit but it will not burn this way. When any kind of tall grass is set on fire, the fire seems to hover just over the grass, as if it were a complete block (it technically is a complete block).
  • Even if ferns do not produce seeds in real life (ferns use spores instead), they can drop seeds if broken.
  • The color of tall grass is biome dependent and is usually the same color as grass.[2]
  • Tall Grass is slightly offset from the block it is sitting on (as seen in the second screenshot). Jeb has said this is probably intentional to give it a more "wild" appearance.[3]
  • A "tall grass" mod existed long before the official release of tall grass, however, the tall grass generation code was not ported to the official game.
  • Tall grass can appear in caves on dirt near lava, and rarely, within a few blocks of bedrock.
  • In SMP, using bonemeal on grass in a spawn-protected area will still produce tall grass and flowers (Although there is no way to remove them afterwards)
  • Tall grass can be found on dirt blocks as well as grass blocks due to a bug in the terrain generation.
  • Tall Grass seems not to re-grow naturally. Bone Meal only grows regular Tall Grass, no matter in which biome. Therefore, only regular Tall Grass is renewable.
  • On the Xbox 360 Edition, the dead shrub variant of tall grass is available in the creative menu.

Gallery[editar | editar código-fonte]

References[editar | editar código-fonte]