Esqueleto

De Minecraft Wiki
Esqueleto
UpdatedSkeleton.pngLefthandedskeleton.png
Skeleton Aiming.png
Pontos de vida

20♥ × 10

Força de Ataque
Arco
Fácil: 1♥ - 4♥♥
Normal: 1♥ - 4♥♥
Difícil: 1♥ - 5♥♥♥
Espada
Fácil: 2♥
Normal: 2♥
Difícil: 3♥♥
Geração

Superfície: Nível de luz de 7 ou menos.
Nether: fortalezas Nether com nível de luz 7 ou menos.
Vagantes: planícies de gelo, montanhas de gelo, picos de gelo

Disambig color.svg Esse artigo fala sobre o esqueleto regular e sua variante vagante. Para o maior esqueleto que habita Fortaleza do Nether, veja Wither Skeleton.

Esqueleto são criaturas hostis equipadas com arcos.

Vagante São variantes de esqueletos que só aparecem em biomas nevados.

Geração[editar | editar código-fonte]

Esqueletos geram a um nível de luz de 7 ou menos em grupos de 4 na edição Java e 1 a 2 na edição Bedrock. Eles podem ser encontrados acima de blocos sólidos de qualquer bioma terrestre, exceto campos de cogumelos. 80% dos esqueletos gerados diretamente sob o céu geram como desgarrados em tundras nevadas, oceanos congelados e variantes.

Aranhas têm 1% de chance de gerar com um esqueleto montado nelas, criando um jóquei de aranha

Cavaleiros esqueletos geram quando uma armadilha de esqueleto é acionada. Os esqueletos andam em cavalos esqueleto e são equipados com arcos encantados e capacetes de ferro, e têm imunidade de dano por 3 segundos após a geração.

Edição Bedrock

Cavaleiros esqueletos não têm imunidade de dano. Esqueletos, em geral, são imunes a raios.

Gerador[editar | editar código-fonte]

Esqueletos também são gerados à partir do Gerador de Monstros encontrados em Masmorras.

Nether[editar | editar código-fonte]

Alguns deles podem gerar em fortalezas,substituindo 20% dos esqueletos wither.

Esqueletos são comuns em vales de areia da alma,sendo encontrados a um nível de luz de 7 ou menos.

Drops[editar | editar código-fonte]

Drop de esqueletos:

  • 0–2 Ossos. O número máximo de drops é aumentada em 1 por nível de Pilhagem, para um máximo de 0-5 ossos com Pilhagem III.
  • 0–2 Flechas. O número máximo de drops é aumentado em 1 por nível de Pilhagem, para um máximo de 0-5 flechas com Pilhagem III.
  • Os itens recolhidos têm 100% de chance de cair e cair com o mesmo nível de dano que tinham quando foram pegos.
  • Qualquer equipamento gerado naturalmente (incluindo o arco) tem 8,5% de chance de cair se morto pelo jogador (9,5% com Pilhagem I, 10,5% com Pilhagem II e 11,5% com Pilhagem III). O item as vezes está danificado e às vezes encantado.
  • Um esqueleto larga a caveira se morto por um Creeper elétrico.
  • Esqueletos largam 5 quando morto por um jogador ou lobo domesticado e extra 1 - 3 se o esqueleto tiver equipamento.

Comportamento[editar | editar código-fonte]

A presença de um esqueleto é identificável pelo som de chocalho suave de seus ossos. Eles andarão e saltarão em movimentos patronizados e circulares, e atravessarão complexos labirintos a fim de encontrar uma linha clara de 8 blocos ao jogador. Neste ponto, eles começarão a disparar flechas em direção ao jogador com precisão, visando ao nível da cabeça quando está em plena saúde e ao nível do torso uma vez ferido.

Se a flecha de um esqueleto atinge outra criatura hostil, este mob irá atacar o esqueleto da mesma forma que atacaria o jogador - creepers vão detonar perto do esqueleto se atingidos. O esqueleto continuará a atacar o jogador, até que este seja morto pelo ele. Se o jogador intervém, no entanto, ambos irão atacar o jogador.

Se um esqueleto atinge outro esqueleto com uma flecha, eles vão atacar um ao outro, até que um seja morto.

Combate[editar | editar código-fonte]

Esqueletos representam uma potente ameaça, já que usam ataques à distância e irão metralhar, saltar e esquivar quando se aproximam do jogador. Isto pode ser especialmente problemático se o jogador não tiver um arco. Ao manobrar cuidadosamente atrás de cantos, esqueletos podem ser presos contra as paredes e cautelosamente despachados com um espada.

Ir atrás de esqueletos enquanto estiver na água não é aconselhável, pois a água vai abrandar o movimento do jogador até o ponto de fazê-los um alvo fácil para as setas do esqueleto. É possível (mas extremamente difícil) desviar a flecha de um esqueleto rebatendo com o anzol de uma vara de pescar).

Armas e Armaduras[editar | editar código-fonte]

Como zumbis, esqueletos tem uma chance de coletar itens do chão para equipá-los, e de gerar com armas (no caso sempre um arco, que podem ser encantados) ou com armaduras, abóboras, cabeças, etc. Todas as peças de armadura serão do mesmo material.

Medidas Defensivas[editar | editar código-fonte]

Esqueletos são vulneráveis à luz do dia (quando não estiverem dentro de água), à lava, ao fogo, à queda, e ao contacto com cactos Eles também são capazes de subir escadas, apesar de não por intenção. As populações de esqueletos superficiais podem ser controladas se o jogador dormir regularmente numa cama à noite, já que os esqueletos irão aparecer no escuro se tiverem tal oportunidade. Os jogadores podem ficar em alerta ouvindo o barulho que se assemelha ao xilofone que vêm de esqueletos próximos em cavernas e usar certas esquinas e espaços apertados para sua vantagem. Iluminação apropriada no interior e exterior de um edifício é necessária para impedir esqueletos (e outros monstros) de aparecerem.

Conquistas[editar | editar código-fonte]

Artigo principal: Conquistas
Duelo de AtiradoresMate um esqueleto com uma flecha a mais de 50 metros.Use uma flecha lançada para matar um esqueleto, esqueleto wither, ou um vagante de 50 ou mais blocos, horizontalmente.30GPrata

Edição Java Classic
14 de agosto de 2009Notch provocando esqueletos.
0.24_SURVIVAL_TESTSkeleton Revision 1.png Adicionado.
Esqueletos gerados aleatoriamente em novos mapas de Sobrevivência e seguem os jogadores quando abordados, bem como os zumbis.
0.25 SURVIVAL TESTEsqueletos agora atiram flechas com haste roxa/magenta, parece disparar flechas a uma taxa mais rápida e aleatória, e atire 6 flechas em um curto alcance em todas as direções ao morrer. Arrows fired by skeletons can be picked up and used by players.
Skeletons now take five hits to kill and can appear wearing NPC armor (that gave them no additional protection) and gave 120 points when killed.
Edição Java Indev
0.31?Skeletons no longer wear armor.
The skeleton's attacking animation has been removed.
The purple arrows that skeletons throw have been removed and have been replaced by brown arrows.
Skeletons now drop 0–2 arrows upon death.
February 14, 2010, 1Skeletons now catch on fire when exposed to sunlight.
February 18, 2010The chances of catching on fire in sunlight have been tweaked for skeletons.
Skeletons now burn only when the sunlight level is greater than 7, and not due to torches at night.[esta é a versão correta?]
February 19, 2010Skeletons now drop arrows.
Edição Java Alpha
v1.2.0Skeleton Revision 2.png Skeletons now hold a bow in their right hand, however they were held as an item just like a player would hold it at this period.
Edição Java Beta
1.2Skeletons can now drop 0-2 bones, in addition to arrows.
1.8Pre-releaseSkeleton Revision 3.png The bows of skeletons are now larger and held realistically (full-sized bows, two-handed, and pulling the arrow back).
Skeletons now fire arrows slower but further.
Edição Java
1.0.0Beta 1.9 PrereleaseSkeleton Revision 4.png Skeletons now hold their bow with one hand again, but they still have the larger and held realistically bow.
1.2.112w04aThe skeleton's AI has been improved: if a skeleton catches fire in daylight, it rushes to the nearest shadow or body of water.
12w06aThere now is a 8.5% chance that a skeleton drops a bow when killed. There is also a small chance of the bow being enchanted.
1.4.212w32aSkeletons, zombies and zombie pigmen can now pick up dropped items. They also have the ability to wear armor and wield a weapon, so if they pick up armor, they wear it.
Skeletons, zombies, and zombie pigmen can now spawn wearing any type of armor (including chain); both armor and weapons may be enchanted.
12w36aSkeletons may now be found in nether fortresses along with wither skeletons.
?Old pumpkin skeleton.png Old Jack o Lantern Skeleton.png On Halloween, skeletons, wither skeletons, zombies and zombie pigmen now have a chance of spawning with a pumpkin or jack o'lantern.
12w38aSkeletons now have new sounds.
1.4.41.4.3-preSkeletons now rush toward the player, instead of shooting arrows, if they don't have a bow.
1.513w02aSkeletons now shoot from a range of 15 blocks instead of 10.
13w03aSkeletons now fire rapidly at players who come within close range, in an attempt to knock them back. This makes melee combat in water hard.
1.814w10aSkeletons now run away from wolves, instead of fighting back.
14w11aSkeletons now run away from creepers that are about to explode.
14w30aSkeletons now drop their skulls when killed by a charged creeper.
1.8.1pre1Skeletons no longer run away from creepers that are about to explode due to performance.
1.915w31aSkeleton Revision 5.png Skeletons now lower their arms when idle.
Skeletons can now, once again, animate their bow; they pull it out when becoming hostile and draw it back to fire arrows.
Skeletons now have a 11% chance of spawning with their bow in their left hand.
Skeletons can dual wield.
Skeleton Aiming Revision 1.png Skeletons now hold their bow with two hands again when aiming.
15w32aThe detection range of skeletons is halved when the player is wearing a skeleton mob head.
15w38aSkeletons now shoot one arrow per second and have improved behavior, allowing them to be a bit faster and strafe while shooting.
Skeletons spawn from skeleton trap horses.
15w39aSkeletons are slightly taller (1.99 blocks tall rather than 1.95).
pre1Skeletons shoot flaming arrows only when burning and regional difficulty is 3 or greater.
Skeletons holding tipped arrows in their off hand now shoot that type of arrow.
Entity ID Skeleton is now skeleton, wither_skeleton and stray for those respective mobs.
1.9.1Skeletons shoot an arrow per 2 seconds on easy and normal instead of 1.
1.1318w07aSkeletons seek and attack baby turtles.
18w19aSkeletons sink underwater.
Skeletons no longer drown underwater.
1.1418w43aSkeleton.png The texture of skeletons has been changed.
1.1620w06aSkeletons can now spawn in soul sand valley biomes.
Pre-release 4Increased skeleton's spawning weight in soul sand valleys from 2 to 10.
Edição Pocket Alpha
0.3.3Skeleton Revision 3.png Added skeletons.
Skeletons use outdated sounds, move slowly, shoot an arrow each 3 seconds and with a very poor aim.
0.5.0Skeletons now have new animations.
0.9.0build 8Skeletons now have new AI.
build 9Skeletons now use the old AI again because they weren't firing arrows correctly.
0.11.0build 1Skeleton Revision 4.png Skeletons no longer hold bows with 2 arms.
Skeletons may now spawn as rider from spiders or cave spiders.
build 14Skeletons now have a improved accuracy.
0.12.1build 1Skeletons now use the new AI again, thus improving accuracy, walking and shooting speed and intelligence.

When skeletons catches fire in the daylight, they hides to the nearest shadow or body of water. Skeletons also avoid falls, fire, lava and cactus.

Skeletons may now spawn wearing armor or enchanted armor.
Skeletons may now spawn with enchanted bows.
build 12New sounds have been added for skeletons.
?A developer asks for The community about flaming arrows being shot by burning skeletons:"What do you think about Skeletons on fire shooting fire arrows (that set you on fire?)."@shoghicp, May 31, 2016
Burning skeletons now shoot flaming arrows.
0.13.0build 1Skeletons now run away from wolves.
Skeletons now fire faster when players get closer to knock them back, especially to players in water.
0.14.0build 1Skeletons are now slightly taller (1.99 blocks tall rather than 1.95).
0.15.0build 1Skeleton Revision 5.png Skeletons now animate their bow, they pull it out when becoming hostile and draw it back to shoot arrows.
Skeletons now spawn from skeleton trap horses.
?Burning skeletons now shoot flaming arrows only if the regional difficulty is 3 or greater. Prior to this, burning skeletons would always shoot flaming arrows regardless of regional difficulty.
Edição Bedrock
1.2.0beta 1.2.0.2Skeletons now have a 8.5% chance of dropping their equipment. Prior to this, skeletons would never drop their bow and would always drop always their armor.
1.5.0beta 1.5.0.0Skeletons now sink underwater.
Skeletons no longer die from drowning.
Skeletons now use melee attacks and stop shooting when underwater.
beta 1.5.0.4Skeletons now seek and attack baby turtles.
1.10.0beta 1.10.0.3Skeleton.png The texture of skeletons has been changed.
1.16.0beta 1.16.0.51Skeletons can now spawn in soul sand valley biomes.
Skeletons can now pick up items.
Skeleton now use melee attack when not holding bow on their hand, prior to this, skeleton use any items as ranged weapon to shoot arrow normaly.
Edição de Console Legado
TU1CU1 1.0 Patch 11.0.1Skeleton Revision 2.png Added skeletons.
TU5Skeleton Revision 3.png The skeleton's bow is now larger and held more realistically (full-sized bows, two-handed, and pulling the arrow back) than in previous versions (in one hand).
Skeletons now fire their arrows slightly slower. Their arrows, however, are shot with more force.
TU12The skeleton's AI has been updated, so they are "smarter", i.e. if a skeleton catches fire in daylight, it rushes to the nearest shadow or body of water for safety.
There is now a small chance that skeletons drop a bow when killed. There is now also a small chance of the bow being enchanted.
TU19CU7 1.12 Skeletons can now spawn wearing armor and weapons.
Once the player gets closer to a skeleton, the skeleton now fires arrows more frequently.
TU31CU19 1.22 Patch 3Skeletons now run away from wolves, instead of fighting back.
Skeletons now drop their skull when killed by a charged creeper.
TU46CU36 1.38 Patch 15Skeletons may now spawn from skeleton trap horses.
Skeletons now have a new AI that allows them to strafe while attacking.
Skeleton Revision 5.png Skeletons now animate their bow.
1.90 Skeleton.png The texture of skeletons has been changed.
New Nintendo 3DS Edition
Minecraft Earth
0.2.0Skeleton.png Added skeletons.

Histórico (sons):

Sound From to Pitch
Hurt/Die ? 1.4.2[esta é a versão correta?] 1.0

Problemas relacionados com "Esqueleto" são mantidos no rastreador de problemas. Reporte problemas lá.

Veja também[editar | editar código-fonte]