Creative.svg

Besta

De Minecraft Wiki
Lang-pt.gif
A tradução da página está em andamento
Sinta-se livre para ajudar a Minecraft Wiki em Português!
cerca de 30% da tradução está concluída
Besta
Besta.png
Tipo

Combate

Raridade

Comum

Durabilidade

326

Renovável

Sim

Empilhável

não

ID

besta

Pistão.gif
Esta página está sendo revisada
Foram identificados possíveis erros nesta página(Discussão). A revisão será feita pelo Projeto de conserto e revisão de páginas.
Descrição: esboço
Information icon.svg
Esse recurso é exclusivo para Edição Java e Edição Bedrock.

Uma besta é uma poderosa alternativa ao arco que usa flechas ou fogos de artifício como munição.

Criação[editar | editar código-fonte]

Ingredientes Receita de Criação
Graveto +
Barra de Ferro +
Linha +
Gancho de Armadilha

Reparo[editar | editar código-fonte]

Ingredientes Receita de pedra de amolar Descrição
2× Damaged Crossbow ou
2× Damaged Arrow Loaded Crossbow ou
2× Damaged Firework Loaded Crossbow

A durabilidade das besta é somada, com um bônus de 5%.‌‌[em breve: EJ 1.14]
Ingredientes Receita de Criação Descrição
Damaged Crossbow ou
Damaged Arrow Loaded Crossbow ou
Damaged Firework Loaded Crossbow
The durability of the two crossbows is added together, plus an extra 5% durability.‌‌[Edição Bedrock apenas]

Saqueadores[editar | editar código-fonte]

Saqueador tem uma pequena chance (8.5%) de dropar uma besta quando morto, e essa chance aumenta por nível de pilhagem. Bestas também tem 50% de chance de aparecer em baús em Postos de Observação.

Arquivo:Crossbowcooldown.gif
Charging the crossbow (GIF).

Arma[editar | editar código-fonte]

Bestas são parecidas com flechas, mas precisam de mais tempo para carregar uma flecha, são um pouco mais poderosas, e atiram mais longe. Elas podem ser carregadas ao usar elas, o que causa ao jogador se mover mais lentamente, e diferentemente de arcos, a flecha só será disparada depois que a besta estiver totalmente carregada. Quando totalmente carregada, a velocidade do jogador volta ao normal e a besta pode ser colocada em outro espaço do inventário ou em uma moldura sem que a flecha ou o fogo de artifício seja descarregado ou atirado. Para usar a besta, o jogador tem que possuir pelo menos uma flecha ou fogo de artifício em seu inventário. O jogador pode escolher qual tipo de flecha ele quer atirar baseado no lugar dela em seu inventário: são priorizadas flechas que estejam na mão secundária, ou, caso a besta esteja na mão secundária, as que estiverem no espaço selecionado da barra de ação. Se não houverem flechas na mão secundária, ou então no espaço selecionado da barra de ação, a flecha mais perto do slot 0 é selecionada.

Não se pode atingir Endermens com flechas de bestas, pois ao atirar em um enderman ele irá teleportar-se, e a flecha desaparecerá.

Attack damage
Mínimo 6Heart.svgHeart.svgHeart.svg
Máximo 11Heart.svg × 5.5
Média 9Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg

Fireworks[editar | editar código-fonte]

Firework rockets can be fired by shooting the crossbow while holding the rockets in the off-hand. Firework rockets with higher flight durations will launch further and also have a longer time before they explode. Launching firework rockets with multiple firework stars in them can obscure the targeted player's vision, due to the number of particles produced. Firework rockets also work with the Multi-Shot enchantment, enabling the player to shoot 3 firework rockets at a time.

If a shot firework rocket hits a mob, the rocket will explode instantly.

Repair[editar | editar código-fonte]

Crossbows can be repaired in an anvil or crafting table by combining two crossbows, but this will sacrifice any ammo loaded in both crossbows.

Enchantments[editar | editar código-fonte]

Crossbows can receive 3 unique enchantments, and have a base enchantability of 1.

Enchantments specific to crossbows include Quick Charge, Multishot, and Piercing. Multishot and Piercing are mutually exclusive, and normal methods of applying enchantments allow only one of them to be applied to a single crossbow simultaneously. It is possible to use commands to apply both to a single crossbow.

Quick Charge (I–III) decreases the reloading time of the crossbow by level * 0.25 seconds. Crossbows with Quick Charge III fire slightly faster than bows.

If commands are used to enchant a crossbow with Quick Charge V, the crossbow will charge instantly. A crossbow enchanted with Quick Charge VI is effectively impossible to charge, which renders it useless. This can only be done in Java Edition, as in Bedrock Edition, /enchant limits the level to the maximum normally obtainable.

Multishot (I) makes the crossbow fire a spread of 3 projectiles at once instead of a single projectile. This works for both arrows and firework rockets. Each shot still costs only one projectile, and because of that, it is only possible to recover one of three arrows shot from a Multishot crossbow.

Piercing (I–IV) makes arrows shot from the crossbow pierce entities they hit and continue their flight, which allows each arrow to hit up to level + 1 entities. Armor stands and end crystals cannot be pierced.

If commands are used to enchant a crossbow with Piercing V or a higher level of the enchantment, the enchantment will have no effect, and arrows shot from the crossbow will not pass through hit entities.

Crossbows can also be enchanted with Mending and Unbreaking.

Fuel[editar | editar código-fonte]

Crossbows can be used as fuel in furnaces, smelting 1 item per crossbow.

Advancements[editar | editar código-fonte]

Predefinição:Carregar progressos: Progresso desconhecido. Título de progresso não encontrado na página Progressos

History[editar | editar código-fonte]

September 29, 2018Crossbows are announced at MINECON Earth 2018.
Em breve na Edição Java
1.1418w43aAdded crossbows. They can be enchanted with either the Quick Charge (Highest Level III), Piercing (Highest Level IV), or Multishot (Highest Level I)
18w47aCrossbows can now be found inside loot chests at the top of pillager outposts.
Edição Bedrock
1.8beta 1.8.0.10Added crossbows is part of Experimental Gameplay.
Em breve na Edição Bedrock
1.9beta 1.9.0.0Added pillagers, which use and drop crossbows.
beta 1.9.0.3Crossbows now appear bigger in a pillager's hand.

Issues[editar | editar código-fonte]

Problemas relacionados com "Besta" são mantidos no rastreador de problemas. Reporte problemas lá.

Trivia[editar | editar código-fonte]

  • Crossbows enchanted with Quick Charge VI and above get stuck on the first frame on the recharging animation because the resulting charge time is negative, and the game never reaches the time markers that tell it to advance the animation or the reloading procedure itself. It is technically possible to charge such crossbows, but this would require overflowing the value which determines how long the crossbow has been charged for. This takes such an amount of time that this is practically impossible: for example, charging a crossbow with Quick Charge VI would take 69.4 years to complete.

Gallery[editar | editar código-fonte]